Turkiet

Datum: 2010-08-22 Tid: 16:33:31

Tänkte berätta lite om Turkie resan lite.

Fredag: Planet gick dit klockan 7, resan tog ungefär 3,5 timme. Sen blev det bussfärd från flygplatsen till Hotellet som tog ungefär 2 timmar. Var framme vid hotellet klockan halv 4 på natten. Stupade isäng på en gång. Jag delade rum med mamma och Linn.

Lördag: Gick upp tidigt, låg vid poolen en stund sen gick vi på spa (skrubbning, massage, ansiktsbehandling) osv, huur skönt som helst! Ut och lägga sig vid poolen igen och schteka. Gjorde väl det fram till kvällen, gick upp till hotellrummet, duscha och fixa sig för att sedan dra in till stan och handla. Blev en tjocktröja till mig, ett par converse skor och sedan två tshirts till Markus. Fick även ögonbrynen fixade, great :) Hem sent för att sova.

Söndag: Upp tidigt igen, låg vid poolen hela dagen igen. Mellan 45-50 grader i skuggan!! På kvällen blev det fixa sig för att åka till stan och festa (Jag, Emil och Linn) träffa på några stycken från salongen som fixade mina ögonbryn. Dansa och hade det riktigt trevligt, krogen som vi gick till var enorm, om de endå hade vart så i Sverige. Åkte hem vid två då Emil mådde dåligt och ville hem.

Måndag: Linn mådde dåligt så hon fick åka till doktorn, vi andra gick och la oss vid standen. På kvällen minns jag inte riktigt vad vi gjorde? Förmodligen satt vi nere vid baren, tog några drinkar och dansa lite.

Tisdag: Jag blev sjuk, vakna med att jag hade ont i halsen och var förkyld. Men gick ut och la oss i solen igen, Linn hade blivit bättre iallfall, tur det! Minns inte här heller vad vi gjorde på kvällen? Tror det var denna kväll som jag var på så dåligt humör eftersom de var så varmt och tyckte att alla var jobbiga så pappa tog med mig ut på stan och kika lite, blev ett par skor, söt papsen!

Onsdag: Klev upp tidigt för att åka på båtutflykt i hela 7 timmar. Bada, snorkla, sola, käka mat etc. Jätte varmt och jätte fint. Kom hem vid 6 tiden, gick ut och shoppa lite till, blev en väska och ett halsband till mig.

Torsdag: Åkte på stormarknad i stan, blev ett skärp och tjocktröja till Markus och en tjocktröja till mig.
Tillbaka till hotellet för att ligga och pressa sista tiden som var kvar och fixa sedan mitt hår med att göra två småflätor på vardera sida. Bilder kommer sen så ni kommer se då. Blev även åka till doktorn eftersom mamma också blivit rejält sjuk, fick penicilin. På kvällen var det ormuppvisning och michael jacksson kväll vid baren som vi kika på, gratta pappa efter 12 sen blev det läggdags.

Fredag: Upp för att packa resväskorna, ut och pressa i solen och sedan ut för att käka på kvällen. Bussen kom och hämta oss halv 9 på kvällen för att sedan ta oss till flygplatsen. Planet gick 1 på natten och vi var hemma i Österby 6 på morgonen.

Jag är ganska säker på att jag blandat ihop alla dagar och skrivit fel hit och dit men jag minns faktiskt inte alls i detalj, men det får duga såhär. Nu vet ni på ett ungefär iallafall.


Kommentarer
Postat av: Felicia

Kul att ha dej tillbaka tjejen :-)

2010-08-23 @ 19:34:38
URL: http://feliciaudenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback